Telewizor lub dekoder z dofinansowaniem. Informujemy jak z niego skorzystać
- kjp
- Kategoria: AKTUALNOŚCI

Jeśli jesteś osobą pełnoletnią i chcesz skorzystać z dofinansowania zakupu odbiornika cyfrowego DVB-T2/HEVC (dekodera lub telewizora), możesz złożyć wniosek przez Internet lub w placówce pocztowej. Od 30 marca dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.
W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC – jak informuje Poczta Polska – odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.
– Zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, wiąże się z dostosowaniem odbiorników do nowych wymagań zapewniających standard odbioru telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC. Oznacza to, że użytkownicy starszych typów telewizorów muszą dokonać zakupu urządzenia umożliwiającego odbieranie nowego sygnału – wyjaśnia operator pocztowy.
Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce. Sprawdź TUTAJ.
Dofinansowanie można otrzymać za pośrednictwem placówki pocztowej lub online. W przypadku opcji stacjonarnej należy odwiedzić wybrany Urząd Poczty Polskiej S.A. Znajdziesz go za pomocą wyszukiwarki Urzędów Pocztowych (pamiętaj, sprawę możesz załatwić tylko na poczcie, nie w punkcie pocztowym). Sprawdź TUTAJ. Aby złożyć wniosek online, potrzebujesz profilu zaufanego, e-dowodu lub certyfikatu kwalifikowanego. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu. Wniosek online złożysz TUTAJ.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU POD MATERIAŁEM WIDEO:
Na czym to polega
W 2022 r. przejdziemy na nowy standard nadawania naziemnej telewizji cyfrowej ‒ DVBT-2/HEVC. Termin zmiany standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej na terenie swojej gminy możesz sprawdzić za pomocą wyszukiwarki TUTAJ. Jeśli bezpłatnie odbierasz telewizję w sposób naziemny, upewnij się, czy twój telewizor lub dekoder jest przystosowany do odbioru sygnału w standardzie DVB-T2/HEVC.
Kto może skorzystać
Wniosek o dofinansowanie możesz złożyć, jeśli: masz ukończone 18 lat; jesteś zameldowana(y) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na pobyt stały lub czasowy powyżej 30 dni; nie masz środków na zakup odbiornika cyfrowego w nowym standardzie; żaden członek twojego gospodarstwa domowego nie występował już o dofinansowanie. Na jedno gospodarstwo domowe może być przyznane tylko jedno dofinansowanie. Wniosek w twoim imieniu może złożyć także członek najbliższej rodziny lub domownik.
Co musisz przygotować
Gdy składasz wniosek przez Internet, przygotuj jedną z poniższych rzeczy: login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy; podpis kwalifikowany; e-dowód. Dane potrzebne do wypełnienia wniosku: imię; nazwisko; numer PESEL; adres swojego gospodarstwa domowego; adres e-mail, na który otrzymasz kod dofinansowania; numer telefonu, na który otrzymasz SMS z kodem potwierdzającym płatność w sklepie. Jeżeli działasz jako pełnomocnik, podaj: dane osoby, w której imieniu wnioskujesz; swoje imię i nazwisko; numer PESEL.
Co musisz zrobić
1) Kliknij przycisk <Złóż wniosek>.
2) System przekieruje cię na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania.
3) Wypełnij wszystkie obowiązkowe pola formularza.
4) Po wypełnieniu zgłoszenia system przekieruje cię do usługi e-podpis na stronie pz.gov.pl, gdzie sprawdzisz i podpiszesz zgłoszenie elektronicznie.
5) Możesz podpisać wniosek za pomocą: profilu zaufanego, dowodu z warstwą elektroniczną (e-dowodu), kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
6) Kliknij <Potwierdź>.
7) Na podany przez ciebie we wniosku adres e-mail i twoją skrzynkę ePUAP, z której wysyłasz wniosek, dostaniesz kod, który trzeba podać w sklepie, aby otrzymać dofinansowanie, oraz instrukcję dalszego postępowania. Kod można zrealizować u tych sprzedawców stacjonarnych i internetowych, którzy przystąpili do programu dofinansowania.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
Ile będziesz czekać
Potwierdzenie złożenia wniosku i kod świadczenia otrzymasz od razu po tym, jak złożysz wniosek.
Informacje dodatkowe
Jeśli potrzebujesz dodatkowych Informacji, zadzwoń na infolinię pod numer 42 253 54 30 lub napisz maila na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK W PLACÓWCE POCZTOWEJ ‒ ZOBACZ TUTAJ

CZYTAJ TAKŻE:
__________
oprac.: kjp
źródło: MRiPS, Poczta Polska
zdjecie: Pixabay
źródło: MRiPS, Poczta Polska
zdjecie: Pixabay