Kongres Tutorów Rodzinnych
fot. Pixabay.com

Educare zaprasza na II Kongres Tutorów Rodzinnych

Miło nam poinformować, że Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie po raz kolejny jest patronem Kongresu Tutorów Rodzinnych. II spotkanie tego cyklu odbędzie się 16 marca w Warszawie, pod jakże ważnym dziś hasłem „Wolność kocham i rozumiem”.
 

Co to jest tutoring rodzinny?

Tutoring Rodzinny to wyjątkowa forma wsparcia, która łączy edukację z relacjami rodzinnymi. Jak wyjaśnia Joanna Kicior, nauczycielka, wychowawczyni i tutor rodzinny, ekspert programowy Instytutu Educare, „tutor rodzinny to nauczyciel, który w ramach swojej pracy, na zlecenie dyrekcji szkoły, przyjmuje odpowiedzialność za towarzyszenie konkretnej rodzinie w wychowaniu i rozwoju dziecka w okresie edukacji przedszkolno-szkolnej. Jego zadaniem jest indywidualna opieka nad uczniem i wspieranie go oraz pozostawanie w bliskim kontakcie z jego rodzicami lub opiekunami prawnymi.
 

Jakie są zadania tutora rodzinnego?

„W procesie edukacji spersonalizowanej wszyscy nauczyciele wspierają konkretnego ucznia w rozwoju. Jednakże tutor prowadzi systematyczną pracę, która opiera się na osobistej relacji w stosunkach z rodzicami i dziećmi. Nie traci przy tym profesjonalizmu” – podkreśla Joanna Kicior. Tutoring rodzinny daje wsparcie rodzicom jako wychowawcom i wzmacnia ich rolę w wychowaniu dziecka.

„Od tutora oczekuje się, że będzie przewodnikiem, powiernikiem i profesjonalistą. Jemu powierza się prowadzenie dziecka, jemu rodzina przekazuje w zaufaniu nieraz bardzo prywatne informacje” – wyjaśnia Joanna Kicior.
Tutoring rodzinny to projekt informacyjno-edukacyjny, który powstał na bazie kilkunastoletniego doświadczenia Stowarzyszenia Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK. Jego celem jest rozwijanie młodego człowieka w rodzinie, uznanej za fundament ładu społecznego i najlepsze środowisko dla rozwoju dziecka.
 

Najwyższej klasy eksperci specjalizujący się w tutoringu przyjadą do Warszawy

Na warszawski kongres zaproszono w roli prelegentów grono wysokiej klasy specjalistów.
Ignacio San Roman Sobrino jest dyrektorem ds. Edukacji i Rozwoju Osobistego z ogromnym doświadczeniem w praktycznej edukacji. Wykłada na kierunku zarządzania w zakresie organizacji szkół na Uniwersytecie Villanueva w Madrycie. Jak mówi, ”jest oddany światu edukacji, dlatego jest naprawdę szczęśliwy!” W czasie kongresu poprowadzi wykład Wychowanie w wolności – znaczenie osobistego tutoringu.
Katarzyna Astrachancew to flozof, tutor w Przedszkolu STRUMIENIE Stowarzyszenia STERNIK. Od kilkunastu lat zajmuje się współpracą z rodzicami, koordynowaniem tutoringu rodzinnego i formacją tutorów. Pani Katarzyna poprowadzi warsztat dla tutorów przedszkolnych pt.: Dobre wybory dziecka – jak rodzice i tutorzy mogą wspierać decyzyjność przedszkolaka?
Psycholog Paweł Sobiech jest nauczycielem, tutorem rodzinnym, wicedyrektorem i wychowawcą, wszechstronnie wykształconym specjalistą z dziedziny psychologii i edukacji. Podczas Kongresu Tutorów Rodzinnych poprowadzi warsztat dla tutorów szkolnych pt.: Wolność w praktyce – laboratorium spotkania z rodzicami. Uczestnicy warsztatu dowiedzą się jak rozmawiać z rodzicami na temat wyborów dzieci i na ile powinny one ponosić za nie odpowiedzialność.
Weronika Herman, nauczyciel, trener, tutor, poprowadzi warsztat dla tutorów szkolnych pt.: Jak zadbać o siebie – skuteczne łączenie ról (w wolności)
Wincenty Pipka, wieloletni dziennikarz Programu I Polskiego Radia, a obecnie psycholog, trener zajmujący się komunikacją w małżeństwie i w parach będzie przewodnikiem warsztatu dla tutorów szkolnych pt.: Safari z tutorem.
Sformatowany, czy wychowany? Na to intrygujące pytanie postara się odpowiedzieć w czasie swojego warsztatu pani Marta Mażewska, magister filologii polskiej i psychologii, psychoterapeuta. Mowa będzie o tym, czy zdarza się rodzicom projektować swoje pomysły na dzieci i o tym, jak często u dzieci brakuje decyzyjności.
 
school 909381 640
 
Magdalena Trepińska jest moderatorem kursów Akademii Familijnej, wieloletnim tutorem i mentorem tutoringu rodzinnego. Podczas kongresu poprowadzi warsztat dla tutorów przedszkolnych pt.: Rozmowy tutoringowe o odkrywaniu rzeczywistych potrzeb dziecka.
Monika Jakubowska-Mirek wprowadzi uczestników warsztatu w zagadnienie motywacji – jak pomóc rodzicom mądrze zachęcać dzieci. Pani Monika jest doktorem nauk pedagogicznych, adiunkt w Katedrze Polityki Oświatowej i Społecznych Badań nad Edukacją Uniwersytetu Warszawskiego, badaczem kultury szkoły.
Magdalena Kowalska, magister pedagogiki rewalidacyjnej, surdopedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej poprowadzi warsztat dla tutorów przedszkolnych pt.: Granice w wychowaniu i mówienie “nie” – klucz do kształtowania dziecięcej samodzielności i odpowiedzialności.
 
Organizatorem II Kongresu  Tutorów Rodzinnych jest Instytut Edukacji Spersonalizowanej Educare.
Wydarzenie odbędzie się pod patronatem Polskiego Forum Rodziców. 
 
Więcej informacji TUTAJ
 
oprac. Grzegorz Ługawiak
fot. Picabay.com
Fixed Bottom Toolbar