Pomoc dla dzieci i wnuków byłych pracowników PGR


cfryzacja PGRRuszył nabór wniosków o granty na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR. Projekt jest finansowany z funduszy europejskich.
Jak szacują źródła rządowe, z pomocy skorzystają mieszkańcy aż 880 gmin, na terenie których działały kiedyś Państwowe Gospodarstwa Rolne. To ponad 30 proc. wszystkich gmin w Polsce.
20 tys. dzieci.

Paweł Szefernaker, sekretarz stanu w MSWiA ocenił łączny budżet programu na kwotę 80 mln złotych (dofinansowanie w ramach grantów dla poszczególnych gmin zostanie określone jako iloczyn ilości dzieci i wnuków byłych pracowników PGR razy maksymalną stawkę za jednostkę komputera określoną w dokumentacji konkursowej tj. 3.500 zł.).
Szacujemy, że sprzęt trafi do około 20 tys. dzieci. Jesteśmy przekonani, że już w połowie listopada gminy otrzymają środki na zakup zestawów: komputer i internet – stwierdził na konferencji prasowej. – Program zakupu sprzętu komputerowego dotyczy głównie wnuków i prawnuków byłych pracowników PGR-ów – doprecyzował.
Jego zdaniem, nauka zdalna na terenach popegeerowskich była dużym problemem dla wielu rodzin. – Pandemia pokazała, że wykluczenie cyfrowe terenów popegeerowskich jest duże, dlatego potrzeba zakupu sprzętu komputerowego jest jedną z najpilniejszych – zauważył wiceminister.
Janusz Cieszyński, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w KPRM uszczegółowił temat. – W ramach projektu będziemy finansować zakup sprzętu oraz dwuletni dostęp do internetu. Na każdy zestaw – komputer i internet – przeznaczymy do 3,5 tys. złotych. Zależy nam na szybkim i skutecznym wsparciu, dlatego zachęcam do składania wniosków – podkreślił.
 
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
1) sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
2) ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
3) usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Do 5 listopada
 
Wnioski o wsparcie z nowego programu można składać w szkołach, natomiast zakupy będą realizowały gminy. Szczegółowe informacje na temat programu są dostępne na stronie internetowej Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Nabór wniosków potrwa do 5 listopada.
 
Pytania dotyczące konkursu lub sposobu składania wniosku można zadawać mailowo lub dzwoniąc na infolinię. Infolinia działa w godzinach 7:30–16:30 od poniedziałku do piątku: tel.: +48 42 631 21 05; e–mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Wniosek o przyznanie Grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych, zamieszczonego na stronie internetowej http://cyfrowa–gmina.p.lodz.pl/.
Lista jednostek samorządu terytorialnego uprawnionych do udziału w konkursie jest dostępna jest na stronie: htthttps://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie–ppgr.
 
(źródło: gov.pl)
Fixed Bottom Toolbar